Alla inlägg den 25 augusti 2007

Av miniu - 25 augusti 2007 23:27

... bet ihop och genomförde dagen enligt planerna. Åkte i väg på travet som planerat, och väl där var det helt ok. Illamåendet kom, stannade kvar och försvann på eftermiddagen. Alla toaletter var trasiga och jag hade ett hemskt illamående, men det gick...


Hem, in i duschen och i väg på lysafton på Skatan. Vilken upplevelse! Så vackert, så avkopplande, så underbart. Mitt mål med en stuga där kommer bara ännu närmare, jag ska ha det! Nästa gång är det inte jag som är nykter och chaufför i allafall. Kändes riktigt patetiskt att se folk dansa på borden och beställa in helrör, och där satt jag med min Cola Light, med backen stadigt under fötterna.


Dagens guldstjärna går till en gentleman som tog med mig på en båttur och såg till att jag kom levande tillbaka, inte för att jag ens hade tvekat i hans sällskap! Precis det jag behövde efter en riktigt överjävlig natt...

I think you made my day... Tack för att du finns!


Guldstjärnan får delas med Stina som kom förbi med ett survival-kit som innehöll vätskeersättning, dexterol och en dvd, perfekt efter en natt med en hink som bästa sällskap. Vad skulle man göra utan sådana vänner?




Av miniu - 25 augusti 2007 09:32

Jag, Fredrik har fått den stora äran att gästblogga och tänkte då presentera 28 onödiga och mindre onödiga saker om Marre. Tänkte att det kunde passa bra på denna blogg, så detta blir ytligt och inte fullt så opräktigt. Så pryd som hon har så tror jag inte att hon kommer publicera allt, men jag tänker kontrollera det så det så!

Håll till godo!


Sätter på musik det första hon gör på morgonen, först på nedervånigen och sedan på övervåningen.

Bra jobbat, den satt du.


Kan inte sova på vanliga svenska kuddar, det ska vara amerikanska mått och det ska vara många och pluffsiga.

Två rätt hittills. Helt omöjligt att sova på små kuddar.


Allt matchar, kläder, skor, smycken och skulle aldrig komma på tanken att ha omatchande underkläder, och nej, dom är inte köpta på hm eller coop. Dessutom är hon ruskigt bra på att få till rätt underkläder till rätt tillfällen. Inga mer detaljer där. Kvinnlig list ska det kanske kallas?!

Äh, det finns ingen kvinnlig list bakom det hörru. Det kallas sunt förnuft.

 

Ratar ett gott vin om maten inte är välkombinerad

O ja.

 

Är ärligheten själv men med finess och stil och den största portion ödmjukhet som finns

Tack, har jobbat ganska mycket för att komma dit, och är en av mina främsta egenskaper som jag gillar riktigt mycket. Ärlighet ligger mig väldigt varmt om hjärtat.

 

Blir kallad för snobb alldeles i onödan. Snobbar är något annat. Marre har stil och pondus – det är skillnad det

Från en snobb till en annan - tack för den! Helt ärligt så är jag lite less på att bli kallad för det, för jag är inte det, jag är bara mig själv, men jag är inte som andra, och det kanske är där skon klämmer för andra.

 

Lika stor livsnjutare med stort L, som arbetsnarkoman med stort A.

Kommentarer är väl överflödiga där?! Men nu var du taskig, jag är inte samma arbetsnarkoman längre. Jag undrar om inte livsnjuteriet blivit ännu större nu. 


Vill du se ett par bakre lårmuskler som klarar det mesta; kolla på hennes. Ligger många timmar bakom toppformen på dessa hårdingar! En fågel har viskat i mitt öra att muskelmassan har ökat markant nu i sommar och inte bara på låren.

Hehe, jodå, nog har låren fått sig en omgång.

 

PMS – ja helt klart och infaller 1 – 2 dagar innan aktuell period så att säga. Bara att gilla läget och tänka att det är övergående!

Sånt vill man inte höra Figge, det är bara som du säger att gilla läget.

 

Har en förmåga att få till de trevligaste hemmakvällarna där allt stämmer, sällskapet, musiken, maten och vinet.

Finns det något mysigare än en hemmakväll? Nä, just det!

 

Föredrar en sovmorgon före en väckarklocka som ringer 6.30

Jopp!

 

En riktig ”vaniljis” – så ni andra göre er icke besvär, det går ändå inte hem. Och ni som inte vet vad vaniljsex är; google rekommenderas! (den här kommer du ju inte tordas publicera ju)

Den där var på smärtgränsen till vad som är präktigt eller inte. Men ja, säger du att det är så, så är det nog så. Kan ju avslöja att det hänt lite saker sedan du regerade, utvecklingen går framåt!

 

Mammas lilla flicka, mammsgris! Väldigt charmigt och oskyldigt.

Mmm, min älskade mammie!

 

Har en förkärlek till starka män, så mesar göre sig icke besvär heller. ( och nu står du upp till det också nu när du är fit for fight på marknaden) Ett förtydligande; styrkan ska komma inifrån, men hon gillar även ett par fina triceps.

Så sant som det var sagt! ... och det går ganska snabbt att genomskåda. Riktig styrka för med sig ödmjukhet.

Tror inte du behöver oroa dig med vem du kommer möta mig med... men det är många bloggläsare som undrar över dig kan jag ju avslöja.

 

Har en agenda som är full, vacker och detaljerad.

Stämmer bra det också!

 

Är en obotlig romantiker som behöver lite uppvärmning innan det är klart för avgång (den här kommer du ju inte heller tordas publicera ju)

Klart jag törs, för sån är sanningen. Här ska det få jobbas lite. Eller vad är det du brukar säga "om man ska få något, så ska man jobba också"

 

Dammsuger 2 gånger i veckan, trots att det inte hinner bildas råttor!

 Ditt första fel, klarar mig en gång i veckan nu. Inte tillräckligt uppdaterad. 


Bäddar sängen varje dag

Ja, varför skulle jag inte göra det?!

 

Har en blick som kan döda och motsatsen till det, som kan få… (haha, den här törs du inte heller publicera)

Jag vet vad jag kan göra med mina gröna, men visst är det ett bra vapen!

 

Uppskattar såväl en lördag i naturen som på stan.

Rätt!

 

Har alltid minst 3 flaskor skumpa på kylning

 Rätt igen, och nu är det nog 11 flaskor! 


Plockar ögonbrynen på salong

 Rätt! 


Har ett jävla humör om det behövs.

 Stämmer väl det också, men så farligt är det inte. Man ska väl få säga vad man tycker och tänker? 


Kräks av B-vitamin

Jo tack!

 

Skulle kunna tänka sig att sätta in silikon i brösten. Fråga mig inte varför, men det har pratats om det.

 Den där var inte schysst, men ja visst, jag är öppen med att jag skulle kunna tänka mig att sätta in silikon OM jag var missnöjd med de mina, nu är inte det fallet idag, men det kanske blir om 20 år. 


Klipper sig var sjätte vecka

FEL... var sjunde nu när jag fått längre hår!

 

Lever efter mottot: ”kvalitet före kvantitet”

Ja, och önskar det var fler som levde efter det.

 

Kommer att använda sig av hushållsnäratjänster

Inte i dagsläget, men kanske i framtiden.

 

Skulle aldrig gå med på ett One Night Stand, no so ever!

Bra uppfattat! Känner mig ganska unik med den uppfattningen.



   Tack för bloggeriet Figge. Inser att det inte var så många bebisar som föddes i natt eftersom du haft tid att sitta och knåpa på detta. Och jag tordes lägga ut allt, kanske inte är så präktig som många tror?!Tror att de flesta som läser min blogg visste allt detta om mig, det ska vara vaniljsexet då, för det står ju inte direkt i pannan på mig.      

 Ojoj, nu blev vi intima här... och det känns en gnutta ovant att bli intim med hela vida världen!

Av miniu - 25 augusti 2007 08:26

Jag skulle på Open Trot nu idag, men det är bara att inse att efter en natt som denna (läs längre ner) så kan jag glömma det.

Ben som inte bär mig; en kropp som fryser och svettas om vartannat, en hjärna som inte sovit mer än ett par timmar i natt. Alla tankar har levt rövare och jag vet varken ut eller in snart, och den känslan är jag milt sagt lite trött på.


Så ja din jävel; kan ju säga att du har lyckats förstöra min dag. Riktigt bra jobbat och säkert din mening också eftersom du vet hur ledsen jag blir när du håller på så här...  Kan ju säga att det var inte den bästa tajmingen att bli ledsen på, skulle vilja lägga min energi på någonting helt annat!


Åter till sängen efter en vaken natt... 


Av miniu - 25 augusti 2007 01:21

När klockan hade passerat 22 sov jag, frusen som få, efter en jättetrevlig kväll. Sällskapet var helt klart värt att vara vinlös kan man väl säga...

När klockan passerat midnatt ringer telefonen som jag glömt att stänga av; så jävla klantigt. Behöver nog inte ens säga att jag såg vem det var...

Då fanns det inga reserver kvar för mig längre och det var tandagnisslan och blöt soffa som resultat. Jag blev så ledsen, jag blev inte förbannad ~och det känns inte som ett gott tecken.

Varför i hela jävla helvete ska den människan fortsätta att förpesta mitt liv? Jag vet att man bestämmer själv hur mycket man tar åt sig och vad man låter sig göras, men det här går liksom inte bara att rycka med axeln när agerandet påverkar min tillvaro och hela mitt liv just nu. Jag känner att alla känslor som finns bara slungas runt i hela mig och jag finner ingen som helst ro för återhämtning, som jag så mycket behöver - mer än någonsin.


Efter en timmes gråtande här uppe, kom ett illamående som inte var av denna värld, och jag vet varifrån den kom, och det var inte bara av frustrationen heller. Jag tillhör nämligen den del av befolkningen som mår illa av massage, och fastän jag drack rätt bra med vatten så hände det igen - inga detaljer, men har man kräkfobi så var det inte så trevligt!


Nu, halvtvå på natten, har jag Figge på msn, ett glas Proviva i handen, en säng med blöta kuddar av alla tårar, ute spöregnar det och jag känner mig som om jag befann mig i ett djupt svart hål.

Alla mina känslor lever rövare med mig och det känns tämligen komplicerat att vara Marre just nu, på alla vis...

Den styrkan som jag har känns som bortblåst, jag hittar den inte, tårarna kommer bara ännu mer- jag orkar inte vara stark längre, eller orkar jag det?


Låt mig vara, så kan jag fortsätta att leva mitt liv, för det finns ett liv som väntar på mig därute, ett liv som jag ska leva, på mina villkor utan dig...

Ovido - Quiz & Flashcards