Alla inlägg den 21 augusti 2007

Av miniu - 21 augusti 2007 20:43

... sug på den karamellen ni gott folk!


Jag är beroende av båda dessa just nu, och tackar min lyckliga stjärna att jag har högt självförtroende och en bra självkänsla, utan det skulle livet vara lite mer komplicerat, som om det inte vore nog...


Men, framförallt självkänslan är en färskvara hävdar jag, någonting man måste jobba på för att uppnå. Jag får ofta höra att min självkänsla syns och märks, och visst jag känner att så är fallet, men det har inte alltid varit så. Marre har varit blygare än blygast när jag var det lilla barnet, en som inte alltid ville stå i centrum, som gärna höll sig i bakgrunden och lät showen pågå.

Måste ju medge att jag idag inte heller är någon som riktar all uppmärksamhet mot mig på offentliga tillställningar, är ofta den som håller en mycket låg profil, för att sedan ge igen och kapa fotknölarna när jag känner mig tillräckligt påläst och införstådd.

Taktik, lugn, vänlighet och min bestämda uppfattning är mina vapen och används ofta för att uttrycka min självkänsla!


Det jag vill säga med dagens andra blogginlägg är;

dags att investera lite tid i sig själv är dagens uppmaning!

Av miniu - 21 augusti 2007 12:59

Det har hänt - jag tog en ordentlig lunchpaus!

Tog med mig mobilen, nycklarna och mig själv (ja, jag höll faktiskt på att glömma mig själv) och gick mot en ledig parkbänk i en solig stadshuspark - helt själv.

Behöver jag säga att det var dagens skönaste stund?


När ögonen fylldes av tårar, slog jag ett kortnr och hamnade hos Ingrid i Östersund, som fick jobba i 27 minuter med att lyssna på mig babbel om ledarskapets baksida...


Om 50 timmar tror jag bestämt att det är dags för mig att stämpla ut och göra helg, och göra fredagen till någonting riktigt fint. En dag på Södra Berget står ganska högt på önskelistan just nu för mig och mina tankar...


Längtar hem!


Ja, här har ni som tycker att min blogg blivit ytlig på sista tiden ett inlägg som speglar min analytiska och känslosamma sida, en sida som kämpar med att göra verkligheten mer dräglig för alla andra, men glömmer sig själv ibland.

Och ni som tyckte det var roligt att läsa om min tredje dejt med Figgelito, min andra värld som öppnat sig med andra BH-modeller och andra ytligheter - ni kommer få läsa det också...

Ovido - Quiz & Flashcards