Alla inlägg den 10 augusti 2007

Av miniu - 10 augusti 2007 22:15

Idag, efter en horribel natt, stryrde mamma, Håkke och jag mot Spikarna på Alnö för att luncha lite.

Trevligt som vanligt, även om vissa kunde ha varit på lite bättre humör (läs Håkke), men man kan ju inte få allt här i världen.



På bilden kan ni även se hans glasögon. Eftersom han är som min pappa så har jag fria åsikter och jag är ganska frikostig med dom. Visst dom är hippa, dom är senaste modet - MEN... på byråfolk som passerat max 35 år dom hippa, med stuprörsjeans och en riktigt fast stjärt... *fördomar - ja, visst* Inte på gubbar som närmar sig 60 med stormsteg och som planerar att ha glasögonen i 2 år.


Eftermiddagen hade jag planerat i lugnets tecken, kände mig helt slut efter en nästintill sömnlös natt! Köpte pilgrimsmusslor, räkor och rörde ihop en riktig god sås med fänkål och löjrom i. Lite färsk pasta till det, och toppade med riktigt goda pilgrimsmusslor. Ett friskt vitt till det - kan det bli bättre en fredag när man är trött?

En film och en Irish i soffan, känns som en skön inledning på helgen.



Har fått order om att drömma om nåt speciellt, och vet du vännen, jag ska verkligen göra mitt bästa för att lyckas, men jag tror att jag fått dom bästa förutsättningarna för att göra det... då kanske natten blir bättre än gårdagens!


Summa sumarum: En härlig dag och kväll på Högre Höjder!

Ovido - Quiz & Flashcards