Alla inlägg den 19 augusti 2007

Av miniu - 19 augusti 2007 22:49

Nu kom mina små älskade kusiner hem efter deras semesterveckor utomlands. Som ensambarn så är Anneli och Nejka som mina två småsyskon.

Vi har ju vuxit upp tillsammans, delat många stunder tillsammans och jag satt nu och tittade på alla kort, och herregud - särskilt på sista åren har det blivit riktigt roligt när vi blivit olika personligheter.


Nejka bor ju i Skottland så henne får man bara rå om då och då. Glömmer aldrig när Nejka kom hem till mig på Högre Höjder nu i påskas och började ställa om fåtöljerna och möblera om här hemma inför filmkvällen. Kan ju säga att det var djupa andetag för mig som gällde! Hon tyckte att det skulle se ut som om det bodde någon här, inte vara kliniskt som ett hotell.

Bohem-Nejkus, med ett alldeles (för) stort hjärta!

Nu innan du åker hem Nejka, så har jag lovat dig massor av filmkvällar här, men då ska fåtöljerna stå på sin plats - och du får finna dig i att alla plädar här har "amerikansk touch"... (Nejka och USA går inte så väl ihop om man säger så, och mitt hem har rätt stor prägel från New England, så hon brukar hoppa över min hallmatta, byta ut kuddarna i soffan, blunda för tavlan, och vägra ligga under amerikanska plädar)


Anneli däremot vi träffas flera gånger varje vecka, och har daglig kontakt! Det är 7 år mellan oss, ibland känns det som 17 år och ibland känns det som 7 månader, mer än så behöver jag väl inte säga.

En vecka utan Anneli är tom vecka, och nu har hon varit borta i två...


Welcome home!

Av miniu - 19 augusti 2007 22:18

Så var den här då; den sista semesterdagen, imorgon är det "hard working lady" som gäller! Headsetet på från tidig morgon, och en To do-lista som inte liknar någon annan jag haft... tillbaka till verkligheten med besked. Ingen mjukstart här inte!


Helt ärligt så har jag väldigt svårt att se hur jag ska kunna ta ut mina 27 kvarvarande semesterdagar, det är över 5 arbetsveckor det.

Visst, det försvinner 2 veckor när jag i februari styr mot Mauritius, men det är fortfarande 3 veckor kvar... och jag törs inte ens tänka tanken på hur många komptimmar det tillkommer under hösten, många fler än det som täcker alla klämdagar!


Denna helg har verkligen varit annorlunda, intensiv i ett. Brukar undvika att ha det så eftersom jag har en intensiv vardag, då kan helgerna behöva vara lite fria. Det har varit många skratt, många minnen, många timmars samtal och många tårar denna helg! En helg att minnas...

Stina var hos mig ikväll och vi tog en promenad, och som alltid när hon är här så får jag anledning att baka. Tillhör inte mina sysslor i vanliga fall om man säger så, och idag fick jag dessutom lära mig en ny funktion på ugnen. Och jag har väl x antal funktioner kvar att lära mig på både spisen och ugnen, för att inte tala om micron!


Nu ikväll var det som vanligt på söndagskvällarna på Högre Höjder. Ett bubbelbad och ett glas champagne, dagen till ära blev det Veuve Clicquot och ett riktigt varmt bad. Lite härlig musik på det så var stämningen på topp! Ansiktsmasken som vanligt på så huden får den fukt som behövs nu när man ska sitta inspärrad på kontoret, naglarna klara och fixade... känns som att arbetsveckan kan börja nu då!

... fattas bara en god natts sömn nu...

Ovido - Quiz & Flashcards