Alla inlägg den 23 augusti 2007

Av miniu - 23 augusti 2007 15:31

Jag kommer aldrig någonsin bli en Coop-människa, så är det bara!

Lidl är definitivt inte my cup of tea. Willys har inte imponerat, hittar inte det jag vill ha, och då slutar det ändå med att jag måste åka på ytterligare ett ställe, och i min värld är tid pengar, definitivt min hälsa - eftersom jag får spader på Willys. Skrikande barn och skrikande föräldrar. Fråga mig den dag jag blir mamma om jag kommer vara lika irriterad över de små livens läten på offentliga platser, förmodligen inte -  är min omgivnings uppfattning i den frågan. Förhoppningsvis blir det ett pyre präglat av mamma, som gör som man blir tillsagd och inte härjar runt mer vild än tam runt hela butiken och skriker och gapar...*ryser*

City Gross nära och bra men jag har ju saknat Ica Kvantum här. Charken, personalen och att kunna hitta allt på ett och samma ställe.


Idag var det alltså dags igen, att återse kända ansikten när man gjorde sina matinköp. Många "hej", "tack", " vad fint" "lycka till", "ja, vi kan ju ta en lunch", "kom förbi på en fika" blev det under min tur på stället.

Fick en rundtur av personalchefen tror jag, eftersom jag hjälpt till med rekryteringen där - trevligt!

Allt som stod på min lista fanns att inhandla, med besked!

Så nu finns det lite mer än Moet, Bollinger, Tattinger och Vueve Cliquoet i mitt kylskåp, kan båda gott inför helgen när Nejka ska öppna det och kommentera min champagnelagring!


Nu ska jag ta och svänga ihop en liten middag här, blir en tidig sådan idag eftersom det står träning på agendan. Tror bestämt att det blir en ceasarsallad till middag idag...


Av miniu - 23 augusti 2007 12:48

Här pågår förberedelserna som bäst inför kursstarten i nästa vecka, en vecka som blir förbannat tajt för min del. Vi startar en ny utbildning med allt vad det innebär och dessutom sätter alla informationsmöten igång för det andra projektet jag ska leda.


Jag känner en press över att vara utvilad, som jag egentligen inte är. För jag vet verkligen att det kommer krävas 120% av min kapacitet i två hela veckor nu... Jag tvekar väldigt sällan över min kapacitet, för jag vet att den är enorm, men nu finns det en liten gnagande oro, och jag vet inte om den är befogad eller inte...


Nästa vecka drar träningen igång på allvar igen, så då är dags Anneli - då äger vi igen! Jag har ju kört 3 pass plus powerwalks hela sommaren och det märks i kroppen, så det blir inte tungt att starta om. Men det ska bli skönt att få rutin i det hela igen. Finns det något som är skönare än fredagsträningen på fredagar efter jobbet?! Väldigt få saker som är skönare än att avrunda en arbetsvecka med ett rejält pass och lite stabilitetsträning på det!


Nu ska jag ta och gå ut på stan igen, och försöka få lite gjort innan jag ringer växeln och kopplar ur telefonen för lite semester. Imorgon är det en semesterdag, som är min, bara min! Det blir en härlig sovmorgon och en riktigt snabb powerwalk. Efter det tänkte jag våldgästa mammie och bli bjuden på en lunch innan jag entrar Maskrosen för lite SPA och massage...

Ovido - Quiz & Flashcards