Alla inlägg den 20 augusti 2007

Av miniu - 20 augusti 2007 20:28

Modebloggeriet skulle jag ju överlämna till någon annan, men kan inte låta bli.

Höst är stövlett-time, och nu finns det mycket som är fint!

Har hittat fyra modeller jag gillar, grejen är den att det står 7 par stövlar här hemma... så 4 till känns inte riktigt aktuellt.


Nå - vilka blir det? Personliga favoriter är den översta och den trejde. Den översta känns klassisk och stilren, trean känns lite läcker, men mina GANT-skor ser lite likadana ut...

Funderar vidare!


Av miniu - 20 augusti 2007 16:58

Då var den första arbetsdagen avklarad efter semester!

Här kommer den i siffror:


1 kundbesök, som ledde till ett referensjobb - härligt!

2 TREO hann jag med - inte lika härligt!

3 medarbetare mötte mig i morse när jag entrade placet!

4 gånger har jag svurit åt Centrexlösningen som nu är inkopplad!

5 telefonsamtal under lunchtid - i provhyttstiden!

6 kopplade samtal från växeln idag

7 gånger utropade jag "Hur svårt kan det vara" när tålamodet tröt, ibland en svordom efter också - sorry

8 timmars arbete var det nog inte riktigt idag

9 nya meddelande klockan 8.45 - Jippie - eller inte!

10 mail är kvarlämnade i mailboxen för att lösa under veckan

11 vindruvor finns i magen nu efter fruktstuden på eftermiddagen

12 är det tänkt att det är lunchtajm, idag prickade vi in det!

13 interna telefonsamtal är mottagna idag

14 körde vi ett stressat projektmöte, där projektledaren får bakläxa på fokus!

15 Kick Off-förslag jobbar jag på!

16 veckor ska vi umgås med våra nya butikare som kommer på måndag!

17 är det tänkt att vi ska gå hem för dagen, idag fuskade jag med...

...18 minuter!

19 mail har jag knåpat ihop idag - under snittet!

20 minuter kvar till min älskade mammie kommer!


... och här är siffror jag inte är lika nöjd och stolt över:

22 utgående samtal

47 inkommande samtal under dagen

181 mail skulle gås igenom, 2 var skräppost!





Av miniu - 20 augusti 2007 14:43

Så har det hänt igen... lunchen tillbringades i en provhytt på Sköna Under, i nära 1½ timme. Kan någon vänlig själ förklara för mig varför alla pensionärer måste ut på stan PRICK på lunchtid!

... och prata om allt möjligt, dom har ju hela dagarna på sig att flanera, så vänligen rör inte mina luncher!


Världens bästa högra hand var smakråd, för idag skulle det provas BH:ar. Efter alla våra fikasnack i personalrummet om modeller, silikonets vara eller icke vara (alltid lika intressanta och uppriktiga diskussioner här)- så gick vi iväg till Sköna Under för att för mig göra en ny upptäckt!

Någon tusenlapp fattigare och 3 underverk rikare...


Nu ska jag återgå till att koppla på headsetet, intervjuas av tidningen, bråka med IT och försöka bringa allmän ordning på placet... och andas!

Tror att dagens mest använda uttryck idag är: Hur svårt kan det vara?


Ovido - Quiz & Flashcards