Alla inlägg den 22 augusti 2007

Av miniu - 22 augusti 2007 21:29

"Men ni har ju påsar och mörka ringar under ögonen båda två"  sa alltid så uppriktiga Lena till mig och Helene idag - precis det man ville höra klockan 10 på morgonen efter en natt som innehöll alldeles för lite sömn.


"Har hon nån pappa?" sa Stinas son Mattis som var här och hälsade på idag, när han kom in i mitt sovrum, och förmodligen syftade på att han bor med sin pappa, så då borde jag också göra det! Ganska klokt!


"Och vad du blev präktig nu då" - kläckte Ingrid ur sig när vi hade terapi på telefon idag. Eller så är det så att jag alltid är präktig, men visat lite andra sidor på sista tiden, för i grunden är jag präktigheten själv!


Ja, det var några glimtar av min onsdag. En onsdag som bjöd på ett strålande sensommarväder som jag utnyttjade efter ytterligare en tuff arbetsdag. Tog en promenad för att lufta kropp och knopp, och passade på att marchera hem till mamma.


Nu ska jag hoppa bums i säng och inte servera några Treo-drinkar i natt...

Av miniu - 22 augusti 2007 09:14

Jag är inte en människa som tyder och analyserar mina drömmar, men idag är det sjunde eller åttonde gången jag drömmer exakt samma sak; och vaknar med samma panikkänsla.


Jag drömmer helt sonika att jag kommer in i ett fullsatt klassrum på Hedbergska, som elev. Där inne sitter min gamla mattelärare i Matte C och undervisar hela min gamla klass, jag är försenad och alla väntar. Jag har en jävulsk frånvaro och fattar ingenting av det vad hon går igenom och det är en vecka kvar till slutprov.

Vaknar alltid lika kallsvettig och får panik över att Matte C verkligen måste klaras av, som om den inte vore avklarad. Jag får blinka flera gånger för att verkligen komma tillbaka till dagens verklighet; att jag har ett betyg i Matte C och att saken är avklarad.


Denna dröm brukar jag drömma då jag och världens bästa lill-kusin pratar skola, eftersom hon är mitt upp i det och varje gång vi träffas brukar hon fälla någon kommentar om något prov eller någon uppsats som ska lämnas in.

Men nu är ju lill-kusinen borta, så hon är oskyldig till detta. På söndag - då jäklar blir det puss&kram-kalas med henne!


Ja, annars var natten som vanligt den senaste tiden, inte speciellt god med andra ord. Två härliga TREO-drinkar serverade jag mig själv under natten, och nu känns det skapligt.

Mammie, jag vet att du läser, men var inte orolig. Jag vet att du tar allt det jag skriver och säger på ordet, och jag och Anneli vill nog skylla det på att svenskan inte är ditt modersmål, det handlar om att läsa mellan raderna.

Anneli - vi måste ta tag i detta med "SFI - Vad hände sedan?"

Jag ska försöka få tag i någon kommunansvarig för det, så våra mammor kan komma och berätta.

Kan du tänka dig min mamma; torr som f*n, ut i verkligheten? På en sådan föreläsning måste hon nog prata om annat än periodiseringsfonder, expansionsmedel, avsättningar, avstämningar och annat extremt tråkigt och med en riktigt hög mingelpoäng!

Nu tar vi tag i det... ut med dom i verkligheten, dom kan säkert inspirera både en och två till livet efter SFI!


Nä, nu ska jag återgå till att göra någon nytta här på morgonen. Ett säljmöte är redan avklarat på telefon, och kommentarer är överflödiga...


Ha en riktigt fin sensommardag!

Ovido - Quiz & Flashcards