Alla inlägg den 14 augusti 2007

Av miniu - 14 augusti 2007 22:25

Haha, jag har verkligen gjort allt för att inte somna idag, trots att jag är trött som en gris!

Var i väg och tränade för att bli fysiskt trött och jag tog i som bara den, och slet naturligtvis av ett muskelfäste deltoideus som går upp i trapetzius, och hell va ont det gör.


Men... det var ju någon som lovade lite magiska krafter i natt...en hand som tydligen skulle göra så det onda försvann! Keep working!

Av miniu - 14 augusti 2007 20:32

"Hej Miniku,
Jag har inte hört något från dig i dag. Hoppas att du har sovit bra. Jag somnade efter 12 men vid 1 på natten hördes Luddes hovar så jag blev vaken en tid.
Miniku,
Vem är detta Figgelito? Det finns några knäppa på webben som heter så, en som mailar i någon knarksajt och en med tungrock och lite svarta inslag med knivar och sånt, så så klart blev mor oroligt när du lämnar ut dig så på bloggen med namn och sånt. Jag överdriver säkert men.... Du vet att mammor överdriver jämnt.
Puss
Mor"


Nå Figgelito ska vi ta och avslöja dig?

*asgarv*

Av miniu - 14 augusti 2007 18:04

Stina, din kommentar fick mig att börja gråta här...

Det finns dagar det känns så här, och jag har en av dom nu, PMS-time kanske? *söker förklaring*


Jag har ju det roligaste jobbet man kan ha just nu, trivs jättebra med själva uppgifterna, lagom kittlande och utmanande.

Men... om jag nu ska söka mig efter annat så börjar det fullständigt att gå runt i skallen på mig.

Arbetet ska innehålla en stor portion ledarskap, jag trivs där.

En stor portion själständighet och eget ansvar.

Innehålla lite ekonomi, så jag inte glömmer bort ekonomen i mig... nog ingen fara med mammas starka gener!


Men... jag kan inte komma ifrån det - jag går igång på marknadsföring ( ja, kunde Ernst gå igång på stenar igår så kan jag gå igång på marknadsföring idag - så de så!)

Min tid på Berghs School of Communication var verkligen någonting väldigt speciellt och ibland (läs nu) kan jag tycka att det är synd att jag inte jobbar inom området...


Nu finns det säkert många av er som säger:

"Flicka lilla, du hinner - du är inte gammal" SANT

"Du ska vara glad, du har ett bra jobb" FALSKT - jag har bara ett liv, och med detta jobb kommer det inte gå särskilt mycket längre till...


Nä, nu är det träningstime...

Tack för ordet!

Av miniu - 14 augusti 2007 15:16

* Någonting jag tycker om med mig själv:
Min förmåga att stå på mig, och ärligheten


*Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Perfektionsismen och rättvisekämpandet som ibland går överstyr

* Detta är jag rädd för:
Småkryp


* Tre saker jag vill ha varje dag:
Sömn, mat och mänsklig kontakt - det bör man väl klara sig ganska långt på va?

* Tre saker jag absolut inte kan göra:
Få golfbollen över 150 m, somna utan att säga godnatt till nära o kära, säga något jag inte står för* Detta tycker jag om att göra:
Det som känns bra för mig just då... (bra svar va?)

* Detta vill jag göra just nu:
Någonting så att jag inte somnar, därav denna enorma lista


* Bästa känslan:
Vänskap

* Värsta känslan:
Utsatthet

* Egenskaper jag gärna vill att min partner har:
- ärlig- självsäker- omtänksam... man kommer ganska långt på det va?

* Är jag kär just nu?:
Nope

* Jag vill gifta mig:
Ja, med rätt person blir nog svaret där


* Följande saker vill jag göra innan jag dör:
Köpa ett 1800-tals hus och renovera med bibehållen charm.

* Min käraste ägodel:
Mitt hus!

* Något jag vill ha i present:
Ett smycke som passar örhängena, och jag fyller snart år!

* Detta har jag på mig just nu:
Bikinitajm

* Favoritkläder:
Beror helt på situation, men det blir ofta svarta byxor och någo skjorta eller rugger

* Favoritdjur:
Hund


* Följande musikstilar tilltalar mig mest:
Mysig louge-musik är hett här hemma nu!

* Favoritlåt just nu:
Omöjligt att svara på

*Roligaste/tråkigaste ämne i skolan:
Samhälle/Bild

* Stjärntecken:
Våg


* En bok jag älskar:
Allt utom min syster

* En film jag älskar:
Nyckeln till frihet


* Tv-program jag gillar:
City Akuten, Uppdrag granskning

* Favoritdoft:
Beror på situation, finns ju några och välja mellan, men nu går Armanis Remix rätt bra!

* Detta äter jag gärna:
Beror på situation, men nu i sommar är sallad poppis!


* Dricker helst:
Växlar mellan Ramlösa, Pepsi Max och ett riktigt gott rött.


* Favoritgodis:
Chokladpraliner


* Hit vill jag gärna åka på semester: 
Ser fram emot Mauritius i vinter.


* Färg på mina ögon:
Grön/brun

* Min längd: 
173 

* Jag tror på:
Mig själv

* Person jag beundrar:
Mamma 

* Så här bor jag:
I Hus på Högre Höjder


* Antal döda krukväxter i hemmet:
Nada, zero

*  Det här tänder mig:
Intelligens och integritet


* Det här gör mig avtänd:
Dryghet


* Favoritfärg:
svart och rosa


* Favoritcitat:
"Att våga är att förlora fotfästet för en stund, att inte våga är att förlora sig själv"

*En hemlighet jag vet:
Då är det ju ingen hemlighet


*Senast köpta skiva: 
En blekt blondins ballader


* Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
Mina ögon och vader, och att mina bröst är lika stora... Där fick ni!


* Udda förmåga/egenskap:
Jag är nog inte så mainstream överlag


* Vad lyssnar du på just nu?: 
En helikopter som ska landa på sjukhuset

* Vad har du gjort/ska du göra idag?:
Har jobbat, ätit lunch, ska hålla mig vaken och ikväll är det träning och en tidig kväll.

* Vilken är din favoritrestaurang? 
Kvällarna på 1891, Casiopeja, Brandstation kvällstid


* När badade du i en pool senast?:
I mars


* Har du varit med i någon skolpjäs?:
O ja!

* Hur många barn vill du ha?:
Som ensambarn är jag lite kluven... ett eller två

* Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?:
Japp, inga tveksamheter.

* Har du busringt någon gång?:
Ja, men det är preskriberat

* Har du fått felparkeringsböter?:
Japp

* Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?: 
Ingenting för mig! 

* Vilken är den plats längst bort som du har besökt?:
Mexico

* Har du en egen trädgård?: 
Ja

* Kan du alla orden i nationalsången?:
Nja


*Badkar eller dusch?:
Både och


* Chips eller popcorn?:
Popcorn

* Vilken färg på läppstift använder du?:
Skippar det, kör genomskinligt om jag vill.


* Apelsin- eller äppeljuice?:
äpple

* Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?:
Hm... en trevlig lunch idag.


* Favoritchoklad?:
Pralin ska det vara


* När röstade du senast?:
I höstas

* Är du bra på matlagning?:
OM!

* Klarar du att tanka själv?:
Ja!


* Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på reklamtevekanalen?
Nej, har aldrig ens tänkt tanken


* Pepsi eller Coca Cola?:
Pepsi


* Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?:
Nope

* Vad var det senaste du handlade?:
Basilika och ruccolasallad på CityGross

*Har du kräkts offentligt?:
Nej, och bevaremigväl... kräkfobi


* Tror du på kärlek vid första ögonkastet?:
Nä, klok som jag är så vet jag att det bara kan bli attraktion vid första ögonkastet, kärlek är någonting annat...


* Kan man vara vän med sitt ex?:
Ja, det handlar om inställning och bra avslut


* Hade du mycket hår som liten bebis?:
Japp, för att sedan bli tunt och lockigt, nu är det tjockt och lockigt


*Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?:
Semestermeddelande

* Vad har du i din väska?:
Ojoj, linser, plånbok, almanacka, solbrillorna, massa OB´n som tar plats, flourtuggummi, Eight Hour Cream, Treo och lite annat...


* Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?
Att lägga sig är en procedur här hemma

* Vad är du tacksam för idag?:
Mina nära och kära

Av miniu - 14 augusti 2007 14:54

Ja, då sitter man ute och myser i solen, med datorn med!

Idag var jag ner på kontoret och fyllde i lite papper, attesterade lite, plockande och hälsade på lite.


Nu har jag kommit hem och ska försöka att inte somna (sov 3 timmar i natt max) innan träningen ikväll, och då kommer tankarna... som så många gånger förrut relaterat till jobbet.

Vissa dagar känns allt jättebra, jag känner mig jättetaggad att jobba, känner mig verkligen i form för att ta ta i tu med jobbet, och vissa dagar (läs nu) känns det bara pest; att det inte är någon idé att ens försöka, för vem kämpar man?

Allt tas bara för givet på Norrlandskontoren;

* att alla är pigga och glada - att jag entusiasmerar och teambuildar gruppen

* att alla får sin beskärda semesterdel i sommar med undantag för mig

* att alla är väl införstådda i allt


Jag vet... att det är just detta med semester som klämmer nu. Det är praktiskt omöjligt för mig att ta semester, max en vecka kan jag vara borta och det kommer aldrig gå i längden, och nu börjar det ta emot att det tas för givet att jag ställer upp på dessa villkor...

 Jag älskar jobbet, mina medarbetare och kollegor, men hur länge ska man stångas - hur länge ska man inse att det faktiskt inte kommer att fungera?


Ovido - Quiz & Flashcards