Alla inlägg den 30 augusti 2007

Av miniu - 30 augusti 2007 23:14

Efter kvällens utgång stoppade jag på min en filt som jag virade runt kroppen, satte mig ute i den stjärnklara natten och ägnade en dryg timme åt att bara titta upp i himlen som bjöd på riktigt klara stjärnor i natt.

När pulsen gått ner och andningen blivit djupare började ögonen att vattna sig igen, och stjärnorna blev allt suddigare...


Det finns en person jag saknar så att det gör ont, det gör ont i hela mitt hjärta av saknad och av längtan...

Av miniu - 30 augusti 2007 23:05

... och det är att man får lov att välja var man ska äta när man går ut och aktiverar sig. Valet var ganska enkelt idag, Innergården på 1891, alltid ett säkert kort.

Så efter ett kort informationsmöte på Stadshuset gick vi mot 1891 och åt & drack gott... För några blev kvällens meny ett kärt återseende, för andra blev det första kontakten med manchego, serranoskinka och tigerräkor - allt kombinerat med ett riktigt gott vin från Toscana till förrätt, och till huvudrätten var det ett mastigt Shirazvin som fick kombinera ryggbiffen med chevrepotatisen.


Kameran fick följa med idag, tyvärr dog batterierna när vi skulle knäppa kort på the boss vid bordet, så jag får väl lov att klippa in kortet som världens bästa högra hand tog när vi lattjade på kontoret idag!



Av miniu - 30 augusti 2007 22:44

När jag för ett drygt år sedan fick välja vem jag ville ha till min högra hand var valet inte särskilt svårt. Vi hade jobbat tillsammans i flera år och skulle få äran att göra det då också...

Många är de gånger jag räddat henne från att bli överkörd av bussar och bilar på Esplanaden, och många är de gånger hon räddat mig från tokigheter.


Alla ord är överflödiga, jag hoppas och tror att du vet vad jag känner...

Tack för att just du är min världens bästa högra hand!

Av miniu - 30 augusti 2007 13:21

... och för rättvisekämpen som bor i mig är det förbannat svårt att acceptera denna orättvisa.

Vad har jag gjort för att förtjäna detta?

Av miniu - 30 augusti 2007 09:32

Så var det då dagen efter gårdagens vin... som alltid, och alltid lika orättvist så mår jag liiiite räv idag. TREO och ögondroppar blir mina bästa vänner idag.


Hade bestämt mig för att ha kostym på mig på jobbet idag. Glad och seg hoppade jag in i duschen när väckarklockan gjort sitt arbete, och hela den proceduren...

Allt gick som planerat, trots lite extra concealer under ögonen än vanligt. In i klädkammaren och på med kostymen... och... hm... hmm igen... det såg allt annat än bra ut och det var bara till att tänka om.

Finns två alternativ för att kavajen ska kunna sitta bra någongång... Dra fram 25 000:- och sätta in 125 mg silikon på sidorna, eller någon tusenlapp och massor av brösttejp på Sköna Under.

Under tiden jag funderar så fick kostymen ligga kvar i garderoben och vänta på sitt öde.

Finns ju ytterligare ett alternativ, ett mellanläge - att köpa en ny svart kostym på Tiger...

Det var dagens I-landsproblem det...


Och för intresseklubben kan jag nu notera att jag hittat den perfekta byxan, en svart som dessutom sitter åt perfekt över stjärt och lår samtidigt som den har bootcut men inte är extremt vid ner över vaderna.

Små krav fröken har...


Det blev en prommis till jobbet idag. Seal fick göra mig sällskap i iPoden, och jag klarade av 3 telefonmöten på trippen ner till stan i ett soligt men höstlikt väder.

Zappade mellan iPoden och handsfreen - riktigt effektivt.


Nu är min TREO drink färdigblandad och lagrad, så ska den drickas upp innan det är dags för fakturering, attestering och lite annat plock som står på agendan idag.


Tack för alla mail, alla telefonsamtal och allt som ni vänner gör för att visa er omtanke...

Jag kommer igen!

Ovido - Quiz & Flashcards