Direktlänk till inlägg 12 augusti 2007

Individanpassat ledarskap

Av miniu - 12 augusti 2007 19:25

Ett mäktigt uttryck eller hur?! Ganska lätt att säga men lite svårare att leva upp till.

Nu ikväll har jag gjort små aktiviteter för att mina medarbetare ska komma i väg utan ankmamma till Norrköping imorgon - en stor händelse...*ler* för både ankmamman och de övriga inblandade.

Synen brukar vara ganska klockren och träffsäker när vi beger oss på resa. Ankmamman, dagen till ära i svarta byxor och trenchcoat (preppy as usual) marcherar par tre steg före resten av anksamlingen. Ankmamman har full fokus på avgångstider och övrig logistik, och när gruppen kan röka eller inte... anksamlingen följer tacksamt efter, full fokus på ankmammans Samsonite-väska och klackarnas ljud i backen...

Vilken syn! - när vi ger oss i väg på tjänsteresa!


Imorgon... är ankmamman hemma och de små liven åker själva i väg på resa, och det kommer kännas hos ankmamman och de övriga inblandade.

Trevlig resa!


Inte för att det handlar så mycket om individanpassat ledarskap, men den tanken slog mig nu ikväll när jag gjorde klart det sista med resan imorgon. Jag vet att dessa små justeringar uppskattas av just den personen, men inte om jag skulle göra det på någon annan, då skulle det bli raka motsatsen.


Själv önskar man att ens egna chefer kunde agera lite, eller man kanske ska vara glad om det ens kan stavas till LEDARSKAP!


 
 
Ingen bild

Ingrid

12 augusti 2007 21:22

Jag kan riktigt se synen framför mig, du först och resten av gänget efter på rad, hahaha.
Jag tror inte att våra chefer kan stava till ordet ledarskap, inte på en enda fläck.
Dock är jag säker på att vi kan göra det.
Kramis

 
Ingen bild

Stina

13 augusti 2007 09:39

Ja den målande beskrivningen får även mig att få bilder i huvudet...just denna dag då det är grå regnmoln som dominerar resvädret, så ser jag framför mig hur ankmamman trippar med ett chickt rutigt alt Maremekkoblommigt paraply (för att rädda frisyren) och hur de små telningarna kommer efter med sydväst. :0) Ja ja´veeeet, jag har en galen fantasi...men håll med om att den synen gör att det drar lite extra i smilbanden?!;0) Å´kanske, bara kanske så kan det vara en hint om en annan karriär när du har ledsnat på ledningen och vill ha nya utmaningar...reseledare!!! (DET var mitt drömyrke ett tag under det glada 80-talet.) Å´ränderna går aldrig ur kan jag meddela, det är JAG som håller reda på tider, planer, platser, motståndare etc när äldste sonen har fotbollscuper...alla andra föräldrar ringer till MIN mobil och checkar av så att de oxå är på rätt plats vid rätt tillfälle. Så passa dig, en gång ankmamma-alltid ankmamma!;0)
Simma lugnt!

 
Ingen bild

Figgelito

14 augusti 2007 00:20

En perfekt organisatör har jag ju sagt, nu och i framtiden, ankmamma, singel, eller mamma!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards