Direktlänk till inlägg 15 augusti 2007

Att samla sig...

Av miniu - 15 augusti 2007 21:51

På vägen hem idag efter en trevlig dag och kväll, slog det mig vikten av att stanna upp i tillvaron och försöka vara i nuet.

Förra sommaren fick jag verkligen lära mig det grundligt och jag minns att jag höll i hela hösten, sedan försvann det med allt annat - i all stress och i vardagen.


Vid gårdagens träning pratade vi också om det, att andas och att syresätta musklerna för att uppnå bättre resultat.

Och idag har jag tänkt på det ganska mycket, att vi lever på ytan - i allafall känner jag så vissa stunder. Med det menar jag inte att man är ytlig på något vis, men man stannar aldrig upp...


Min omgivning har nog märkt att det har hänt saker med mig på kort tid, jag har börjat se saker och ting i min omgivning, konkreta saker. Jag har framförallt börjat se fåglar, blommor, kottar, bär, barr, stenar - jag har helt enkelt börjat se naturen runt i kring mig, den natur som förrut bara fanns. Nu kan jag nog säga att jag lever med den... och en extra förkärlek till alla små fåglar som kan få mig att stanna upp 4 minuter av min lunch - mitt på torget för att bara titta!


Det är en nystart för många i och med att semestern är slut, och jag vet att många av mina bloggläsare lever som jag förrut gjorde, med en ständig stress och press för att bara rusa vidare till nästa.

Jag fick många praktiska tips för att lära mig att stanna upp i tillvaron, saker som bara tar ett par minuter i anspråk av vardagen, men som ger så mycket mer av livet.


Ett av mina djupaste inlägg på länge, bara för att bevisa att det finns lite djup i mig också - om ni nu hade tvekat på det någongång!


Ikväll är det jag som återupptar en stund med mig själv, mina tankar och bara mig själv!

 
 
Ingen bild

Figgelito

15 augusti 2007 22:13

Jag har aldrig trott att det fanns någonting annat än djup hos dig. Din "yta" är inte ytlig utan signalerar din enorma pondus som du fått genom ditt djup...
Go girl!

 
Ingen bild

Ingrid

16 augusti 2007 09:25

Jag har aldrig tvivlat på att du har ett djup, ytlig, nääääää, definitivt inte, att man vill ha vacka saker omkring sig och att man tycker om vacka saker är inte att vara ytlig.
Sköt om dig, ta väl vara på dina lediga dagar.
Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards