Direktlänk till inlägg 19 augusti 2007

Sista SemesterSöndagen

Av miniu - 19 augusti 2007 22:18

Så var den här då; den sista semesterdagen, imorgon är det "hard working lady" som gäller! Headsetet på från tidig morgon, och en To do-lista som inte liknar någon annan jag haft... tillbaka till verkligheten med besked. Ingen mjukstart här inte!


Helt ärligt så har jag väldigt svårt att se hur jag ska kunna ta ut mina 27 kvarvarande semesterdagar, det är över 5 arbetsveckor det.

Visst, det försvinner 2 veckor när jag i februari styr mot Mauritius, men det är fortfarande 3 veckor kvar... och jag törs inte ens tänka tanken på hur många komptimmar det tillkommer under hösten, många fler än det som täcker alla klämdagar!


Denna helg har verkligen varit annorlunda, intensiv i ett. Brukar undvika att ha det så eftersom jag har en intensiv vardag, då kan helgerna behöva vara lite fria. Det har varit många skratt, många minnen, många timmars samtal och många tårar denna helg! En helg att minnas...

Stina var hos mig ikväll och vi tog en promenad, och som alltid när hon är här så får jag anledning att baka. Tillhör inte mina sysslor i vanliga fall om man säger så, och idag fick jag dessutom lära mig en ny funktion på ugnen. Och jag har väl x antal funktioner kvar att lära mig på både spisen och ugnen, för att inte tala om micron!


Nu ikväll var det som vanligt på söndagskvällarna på Högre Höjder. Ett bubbelbad och ett glas champagne, dagen till ära blev det Veuve Clicquot och ett riktigt varmt bad. Lite härlig musik på det så var stämningen på topp! Ansiktsmasken som vanligt på så huden får den fukt som behövs nu när man ska sitta inspärrad på kontoret, naglarna klara och fixade... känns som att arbetsveckan kan börja nu då!

... fattas bara en god natts sömn nu...

 
 
Ingen bild

Figgelito

19 augusti 2007 23:08

Varför ge upp ett vinnande koncept? :-) Dina söndagar där uppe slår ju allt. 10 poäng för livskvalité.

 
Ingen bild

Helene

20 augusti 2007 16:22

Vi ska ha roligt på jobbet oxå, även om det hopar sig, många skratt är ett måste, och jag är övertygad om att det kommer vi att ha,:)

 
Ingen bild

Helene

20 augusti 2007 16:23

Mitt "Favvo" ställe var ju med, mina ögon må ha lagt av....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards