Direktlänk till inlägg 20 augusti 2007

Första arbetsdagen i siffror!

Av miniu - 20 augusti 2007 16:58

Då var den första arbetsdagen avklarad efter semester!

Här kommer den i siffror:


1 kundbesök, som ledde till ett referensjobb - härligt!

2 TREO hann jag med - inte lika härligt!

3 medarbetare mötte mig i morse när jag entrade placet!

4 gånger har jag svurit åt Centrexlösningen som nu är inkopplad!

5 telefonsamtal under lunchtid - i provhyttstiden!

6 kopplade samtal från växeln idag

7 gånger utropade jag "Hur svårt kan det vara" när tålamodet tröt, ibland en svordom efter också - sorry

8 timmars arbete var det nog inte riktigt idag

9 nya meddelande klockan 8.45 - Jippie - eller inte!

10 mail är kvarlämnade i mailboxen för att lösa under veckan

11 vindruvor finns i magen nu efter fruktstuden på eftermiddagen

12 är det tänkt att det är lunchtajm, idag prickade vi in det!

13 interna telefonsamtal är mottagna idag

14 körde vi ett stressat projektmöte, där projektledaren får bakläxa på fokus!

15 Kick Off-förslag jobbar jag på!

16 veckor ska vi umgås med våra nya butikare som kommer på måndag!

17 är det tänkt att vi ska gå hem för dagen, idag fuskade jag med...

...18 minuter!

19 mail har jag knåpat ihop idag - under snittet!

20 minuter kvar till min älskade mammie kommer!


... och här är siffror jag inte är lika nöjd och stolt över:

22 utgående samtal

47 inkommande samtal under dagen

181 mail skulle gås igenom, 2 var skräppost!





 
 
Ingen bild

Ingrid

20 augusti 2007 18:08

Känns som en ganska normal dag efter återkomst från semester, inte avis ett dugg.
Antar att även du erhålit mail from The Boss, saknar ord ,men man får väl plita till nåt
Kramia

 
Ingen bild

Miniu svarar

20 augusti 2007 20:08

Ingrid!
Jo, mailet dök upp och för första gången svarade jag i samma stil, förbannat skönt... funderade inte ens på om jag skulle skratta eller gråta, gjorde det första för engångsskull!
Jag fick replik efter 5 sekunder... saknar ord!
Har inte hunnit ringa dig idag, men jag gör det imorgon om jag har en stund över.

 
Ingen bild

Ingrid

20 augusti 2007 20:23

Vi hörs i morron, kul att höra vad du svarade
Kramis

 
Ingen bild

Sten

21 augusti 2007 10:19

Du roliga kluriga... jag låg nästan dubbel av skratt när jag läste din "1 2 3"-lista... det är en jättehöjdare att läsa din blogg tycker jag!

Hur går det med din "landningsprocedur"? Min "inre helikopter" hovrar (=står stilla) fortfarande på typ tio meters höjd efter veckan som varit och vägrar sänka sig :-/... och inte ser jag landningsplatsen riktigt bra heller, liiite skumt som det är...

 
Ingen bild

Figgelito

21 augusti 2007 13:23

Välkommen tillbaka till verkligheten bruden! Inte bara att ligga på balkongen o gassa nu inte, och dricka ett fylligt rött italienskt kvällarna igenom (men du är den jag skulle önska hade möjlighet att göra det året om)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards