Direktlänk till inlägg 21 augusti 2007

Självkänsla vs självförtroende

Av miniu - 21 augusti 2007 20:43

... sug på den karamellen ni gott folk!


Jag är beroende av båda dessa just nu, och tackar min lyckliga stjärna att jag har högt självförtroende och en bra självkänsla, utan det skulle livet vara lite mer komplicerat, som om det inte vore nog...


Men, framförallt självkänslan är en färskvara hävdar jag, någonting man måste jobba på för att uppnå. Jag får ofta höra att min självkänsla syns och märks, och visst jag känner att så är fallet, men det har inte alltid varit så. Marre har varit blygare än blygast när jag var det lilla barnet, en som inte alltid ville stå i centrum, som gärna höll sig i bakgrunden och lät showen pågå.

Måste ju medge att jag idag inte heller är någon som riktar all uppmärksamhet mot mig på offentliga tillställningar, är ofta den som håller en mycket låg profil, för att sedan ge igen och kapa fotknölarna när jag känner mig tillräckligt påläst och införstådd.

Taktik, lugn, vänlighet och min bestämda uppfattning är mina vapen och används ofta för att uttrycka min självkänsla!


Det jag vill säga med dagens andra blogginlägg är;

dags att investera lite tid i sig själv är dagens uppmaning!

 
 
Ingen bild

Ingrid

21 augusti 2007 22:27

Taktig, lugn och vänlighet är bra vapen som jag ofta använder mig av även om jag är skitförbannad inombords, det brukar få den mest vansinnige att bryta ihop. Du har kommit långt med dig själv, jag hade nåt betydligt högre ålder innan mitt självförtroende och min självkänsla är där den är idag, jag säger bara grattis.
Investera i sig själv är den bästa investering man kan göra.
Kramis och god natt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards