Direktlänk till inlägg 23 augusti 2007

Stormen före lugnet?

Av miniu - 23 augusti 2007 12:48

Här pågår förberedelserna som bäst inför kursstarten i nästa vecka, en vecka som blir förbannat tajt för min del. Vi startar en ny utbildning med allt vad det innebär och dessutom sätter alla informationsmöten igång för det andra projektet jag ska leda.


Jag känner en press över att vara utvilad, som jag egentligen inte är. För jag vet verkligen att det kommer krävas 120% av min kapacitet i två hela veckor nu... Jag tvekar väldigt sällan över min kapacitet, för jag vet att den är enorm, men nu finns det en liten gnagande oro, och jag vet inte om den är befogad eller inte...


Nästa vecka drar träningen igång på allvar igen, så då är dags Anneli - då äger vi igen! Jag har ju kört 3 pass plus powerwalks hela sommaren och det märks i kroppen, så det blir inte tungt att starta om. Men det ska bli skönt att få rutin i det hela igen. Finns det något som är skönare än fredagsträningen på fredagar efter jobbet?! Väldigt få saker som är skönare än att avrunda en arbetsvecka med ett rejält pass och lite stabilitetsträning på det!


Nu ska jag ta och gå ut på stan igen, och försöka få lite gjort innan jag ringer växeln och kopplar ur telefonen för lite semester. Imorgon är det en semesterdag, som är min, bara min! Det blir en härlig sovmorgon och en riktigt snabb powerwalk. Efter det tänkte jag våldgästa mammie och bli bjuden på en lunch innan jag entrar Maskrosen för lite SPA och massage...

 
 
Ingen bild

Sten

23 augusti 2007 23:02

När jag läste den här bloggen så blev jag att tänka på filmen "Baby boom" med Diane Keaton. En dag får hon veta att hon ärvt en släkting och efter en tid så visar det sig att arvegodset är... inte hus, ingen lyxbil, inte pengar, inte antikviteter, utan ett... barn. Och hon som har fullt upp med jobb... massor med jobb som konsult åt stora företag... fast jag är helt övertygad om att du fixar din vardag galant, till skillnad från "Tigerkvinnan" i filmen ;-)...

 
Ingen bild

Figgelito

25 augusti 2007 01:15

Det tillhör väl dig att känna så här innan du kommer igång. Du grejar det och jag ber en stilla bön att du inte gör det till vilket pris som helst.

 
anneli

anneli

25 augusti 2007 15:49

ja jäklar. snart kör vi igång igen! har ju inte kört på hela sommaren jag, o blir sjukt ansträngd bara av trappan här hemma så för mig blir det tungt. men nu jäklar är det dags att hårdträna! tror det blir trippel i år faktiskt :o

http://abrutus.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards