Direktlänk till inlägg 25 augusti 2007

En tidig kväll och mitt-i-natten-vaken

Av miniu - 25 augusti 2007 01:21

När klockan hade passerat 22 sov jag, frusen som få, efter en jättetrevlig kväll. Sällskapet var helt klart värt att vara vinlös kan man väl säga...

När klockan passerat midnatt ringer telefonen som jag glömt att stänga av; så jävla klantigt. Behöver nog inte ens säga att jag såg vem det var...

Då fanns det inga reserver kvar för mig längre och det var tandagnisslan och blöt soffa som resultat. Jag blev så ledsen, jag blev inte förbannad ~och det känns inte som ett gott tecken.

Varför i hela jävla helvete ska den människan fortsätta att förpesta mitt liv? Jag vet att man bestämmer själv hur mycket man tar åt sig och vad man låter sig göras, men det här går liksom inte bara att rycka med axeln när agerandet påverkar min tillvaro och hela mitt liv just nu. Jag känner att alla känslor som finns bara slungas runt i hela mig och jag finner ingen som helst ro för återhämtning, som jag så mycket behöver - mer än någonsin.


Efter en timmes gråtande här uppe, kom ett illamående som inte var av denna värld, och jag vet varifrån den kom, och det var inte bara av frustrationen heller. Jag tillhör nämligen den del av befolkningen som mår illa av massage, och fastän jag drack rätt bra med vatten så hände det igen - inga detaljer, men har man kräkfobi så var det inte så trevligt!


Nu, halvtvå på natten, har jag Figge på msn, ett glas Proviva i handen, en säng med blöta kuddar av alla tårar, ute spöregnar det och jag känner mig som om jag befann mig i ett djupt svart hål.

Alla mina känslor lever rövare med mig och det känns tämligen komplicerat att vara Marre just nu, på alla vis...

Den styrkan som jag har känns som bortblåst, jag hittar den inte, tårarna kommer bara ännu mer- jag orkar inte vara stark längre, eller orkar jag det?


Låt mig vara, så kan jag fortsätta att leva mitt liv, för det finns ett liv som väntar på mig därute, ett liv som jag ska leva, på mina villkor utan dig...

 
 
Ingen bild

Figgelito

25 augusti 2007 01:55

Du hann logga ut innan jag fick tid. Jag blir ledsen när jag läser ditt inlägg nu i natt. Jag jobbar nu så jag får vara vaken. Du ska sova din skönhetssömn nu, inte ligga sömnlös och gråta.
Du är stark och det vet du. Du grejar det här, du grejar livet alla andra motgångar också. Även om det är stark så är du en känslomänniska som har lätt till dina känslor och du måste se det som en fördel i livets alla vändningar, men just nu känns det säkerligen väldigt tufft att gråta. Men vi har jag sagt detta med att gråta; att du får vackrare ögon då ( du behöver inte ha vackrare ögon, du får vad du behöver ändå, om det är ögonens eller hjärtats förtjänst låter vi vara osagt).

Har du Postafen hemma? Ta isf en halv sådan, och kör inte bil imorgon, det hjälper mot illamåendet. Du kommer säkert kissa mörkare än normalt, det beror på att njurarna stöter ut slaggprodukter. Detta bara för info, så hypon i dig inte får panik när du inser detta faktum.

Byt ut kuddarna, lägg dig till rätta och försök njuta av livet. Snart får du försöka hitta en prins som ska hålla fast dig nätterna igenom; och han - han blir en lycklig prins! Ditt prinsletande ska kommenteras en annan dag eller natt; men jag tror att fröken perfekt ska försöka dra ner lite på önskelistan; man kan inte få allt här i världen!

 
Ingen bild

Miniu svarar

25 augusti 2007 02:07

Men Figge, nu syns du ju inte på msn igen. Mattajm? Känns lite konstigt att ta det här men vilken gullig kommentar du fick till. Du ska veta att du är det stora diskussionsämnet i min omgivning just nu - hur jag kunde släppa dig (tänk att alla tror att det bara finns en verklighet och den kör jag ut på bloggen). Måste kännas bra för ditt ego va...*skratt*
Jag vet att jag grejar det, men jag vill inte att det ska få ta mer energi än det gör för jag har begränsat med energi just nu för sådana saker.
Har ingen Postafen hemma, men spyr som en katt så snart måste det vara tomt i magen. Jo, detta med njurarna brukar jag alltid märka av efter massage, men tack för infon.
Prinsjakten får vi ta någon annan dag när jag känner mig på humör.
Ska försöka krypa ner nu och hoppas att detta förbannade illamående släpper så jag kan njuta av helgen.

 
Ingen bild

Anna

25 augusti 2007 02:08

Det låter som att du behöver en styrke-kram. KRAM!!!

 
Ingen bild

Figgelito svarar Miniu

25 augusti 2007 02:15

Nej ingen mattajm här men mitt msn vill inte vara med mer.
Jasså Figge är på tapeten inte helt oväntat efter dina avslöjanden här. Jag kanske ska få den stora äran att gästblogga och avslöja din egentliga sida, nu när du avslöjade vad vi gjorde på tredje dejten även om du inte var så detaljerad eller intim. Jag filar på det vid tillfälle, men det kommer inom kort. Vi har lugnt här i natt, få bebisar som vill se världens ljus, några som lurar sina föräldrar med falskt alarm.
Prinsjakten ska vi diskutera för du måste glömma och gå vidare; hur enkelt det än låter.

 
Ingen bild

L.P

25 augusti 2007 02:55

Det var ingen rolig läsning i natt. Det känns säkert bättre imorgon.

 
Ingen bild

Helene

27 augusti 2007 14:42

Ja vad säger man, ett magsår som inte har vett att försvinna, skulle jag vilja säga..


Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards