Direktlänk till inlägg 25 augusti 2007

28 onödiga saker att veta om mig - gästbloggeri

Av miniu - 25 augusti 2007 09:32

Jag, Fredrik har fått den stora äran att gästblogga och tänkte då presentera 28 onödiga och mindre onödiga saker om Marre. Tänkte att det kunde passa bra på denna blogg, så detta blir ytligt och inte fullt så opräktigt. Så pryd som hon har så tror jag inte att hon kommer publicera allt, men jag tänker kontrollera det så det så!

Håll till godo!


Sätter på musik det första hon gör på morgonen, först på nedervånigen och sedan på övervåningen.

Bra jobbat, den satt du.


Kan inte sova på vanliga svenska kuddar, det ska vara amerikanska mått och det ska vara många och pluffsiga.

Två rätt hittills. Helt omöjligt att sova på små kuddar.


Allt matchar, kläder, skor, smycken och skulle aldrig komma på tanken att ha omatchande underkläder, och nej, dom är inte köpta på hm eller coop. Dessutom är hon ruskigt bra på att få till rätt underkläder till rätt tillfällen. Inga mer detaljer där. Kvinnlig list ska det kanske kallas?!

Äh, det finns ingen kvinnlig list bakom det hörru. Det kallas sunt förnuft.

 

Ratar ett gott vin om maten inte är välkombinerad

O ja.

 

Är ärligheten själv men med finess och stil och den största portion ödmjukhet som finns

Tack, har jobbat ganska mycket för att komma dit, och är en av mina främsta egenskaper som jag gillar riktigt mycket. Ärlighet ligger mig väldigt varmt om hjärtat.

 

Blir kallad för snobb alldeles i onödan. Snobbar är något annat. Marre har stil och pondus – det är skillnad det

Från en snobb till en annan - tack för den! Helt ärligt så är jag lite less på att bli kallad för det, för jag är inte det, jag är bara mig själv, men jag är inte som andra, och det kanske är där skon klämmer för andra.

 

Lika stor livsnjutare med stort L, som arbetsnarkoman med stort A.

Kommentarer är väl överflödiga där?! Men nu var du taskig, jag är inte samma arbetsnarkoman längre. Jag undrar om inte livsnjuteriet blivit ännu större nu. 


Vill du se ett par bakre lårmuskler som klarar det mesta; kolla på hennes. Ligger många timmar bakom toppformen på dessa hårdingar! En fågel har viskat i mitt öra att muskelmassan har ökat markant nu i sommar och inte bara på låren.

Hehe, jodå, nog har låren fått sig en omgång.

 

PMS – ja helt klart och infaller 1 – 2 dagar innan aktuell period så att säga. Bara att gilla läget och tänka att det är övergående!

Sånt vill man inte höra Figge, det är bara som du säger att gilla läget.

 

Har en förmåga att få till de trevligaste hemmakvällarna där allt stämmer, sällskapet, musiken, maten och vinet.

Finns det något mysigare än en hemmakväll? Nä, just det!

 

Föredrar en sovmorgon före en väckarklocka som ringer 6.30

Jopp!

 

En riktig ”vaniljis” – så ni andra göre er icke besvär, det går ändå inte hem. Och ni som inte vet vad vaniljsex är; google rekommenderas! (den här kommer du ju inte tordas publicera ju)

Den där var på smärtgränsen till vad som är präktigt eller inte. Men ja, säger du att det är så, så är det nog så. Kan ju avslöja att det hänt lite saker sedan du regerade, utvecklingen går framåt!

 

Mammas lilla flicka, mammsgris! Väldigt charmigt och oskyldigt.

Mmm, min älskade mammie!

 

Har en förkärlek till starka män, så mesar göre sig icke besvär heller. ( och nu står du upp till det också nu när du är fit for fight på marknaden) Ett förtydligande; styrkan ska komma inifrån, men hon gillar även ett par fina triceps.

Så sant som det var sagt! ... och det går ganska snabbt att genomskåda. Riktig styrka för med sig ödmjukhet.

Tror inte du behöver oroa dig med vem du kommer möta mig med... men det är många bloggläsare som undrar över dig kan jag ju avslöja.

 

Har en agenda som är full, vacker och detaljerad.

Stämmer bra det också!

 

Är en obotlig romantiker som behöver lite uppvärmning innan det är klart för avgång (den här kommer du ju inte heller tordas publicera ju)

Klart jag törs, för sån är sanningen. Här ska det få jobbas lite. Eller vad är det du brukar säga "om man ska få något, så ska man jobba också"

 

Dammsuger 2 gånger i veckan, trots att det inte hinner bildas råttor!

 Ditt första fel, klarar mig en gång i veckan nu. Inte tillräckligt uppdaterad. 


Bäddar sängen varje dag

Ja, varför skulle jag inte göra det?!

 

Har en blick som kan döda och motsatsen till det, som kan få… (haha, den här törs du inte heller publicera)

Jag vet vad jag kan göra med mina gröna, men visst är det ett bra vapen!

 

Uppskattar såväl en lördag i naturen som på stan.

Rätt!

 

Har alltid minst 3 flaskor skumpa på kylning

 Rätt igen, och nu är det nog 11 flaskor! 


Plockar ögonbrynen på salong

 Rätt! 


Har ett jävla humör om det behövs.

 Stämmer väl det också, men så farligt är det inte. Man ska väl få säga vad man tycker och tänker? 


Kräks av B-vitamin

Jo tack!

 

Skulle kunna tänka sig att sätta in silikon i brösten. Fråga mig inte varför, men det har pratats om det.

 Den där var inte schysst, men ja visst, jag är öppen med att jag skulle kunna tänka mig att sätta in silikon OM jag var missnöjd med de mina, nu är inte det fallet idag, men det kanske blir om 20 år. 


Klipper sig var sjätte vecka

FEL... var sjunde nu när jag fått längre hår!

 

Lever efter mottot: ”kvalitet före kvantitet”

Ja, och önskar det var fler som levde efter det.

 

Kommer att använda sig av hushållsnäratjänster

Inte i dagsläget, men kanske i framtiden.

 

Skulle aldrig gå med på ett One Night Stand, no so ever!

Bra uppfattat! Känner mig ganska unik med den uppfattningen.



   Tack för bloggeriet Figge. Inser att det inte var så många bebisar som föddes i natt eftersom du haft tid att sitta och knåpa på detta. Och jag tordes lägga ut allt, kanske inte är så präktig som många tror?!Tror att de flesta som läser min blogg visste allt detta om mig, det ska vara vaniljsexet då, för det står ju inte direkt i pannan på mig.      

 Ojoj, nu blev vi intima här... och det känns en gnutta ovant att bli intim med hela vida världen!

 
 
Ingen bild

Figgelito

25 augusti 2007 10:38

Du tordes!
Haha många kommer tro att jag har svaret på vem du är, men så är det inte heller, för dig tar det tid att lära känna.......

 
Ingen bild

Sten

25 augusti 2007 14:53

Hihi modigt av dig att våga vara så intim på nätet ;-). Nu ska jag kolla om jag kan hitta något om vad "vaniljsex" är för något... kanske något att testa *skratt* ;-).

 
anneli

anneli

25 augusti 2007 15:47

stackars totta, hon måste fått hjärtattack när hon läste det där med vaniljsexet. tur att en annan är lite mer öppen då! dock tror jag nejka skulle hålla för ögonen hon med.

http://abrutus.blogg.se

 
Ingen bild

Miniu svarar

26 augusti 2007 10:32

Anneli; ja, detta med vaniljsex ingick inte i hennes vokabulär. Hälsa Nejka att det är dags att öppna ögonen...
Puss!

 
Ingen bild

Ingrid

27 augusti 2007 09:46

Halloj
Så underbart kul att läsa. Eftersom jag nått en aktningsvärd ålder så vet jag vad vaniljsex är hihihi.
Kramis

 
Ingen bild

Helene

27 augusti 2007 14:44

Vad är vaniljsex!? ska fråga dig sedan.Nåt jag missat :)Men det var ju inte bara jag som hade missat det såg jag ju!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards