Direktlänk till inlägg 26 augusti 2007

Kusinpussarsöndag!

Av miniu - 26 augusti 2007 22:28

Äntligen kom då den söndag jag skulle få pussa mina kusiner som varit bortresta...


Jag skulle stå för maten och dom skulle komma med en film. Fastän jag var ruskigt sugen på pilgrimsmusslor eller kräftor, så var det bara till att gilla läget - dvs laga barnmat. Mitt sinne skulle nämligen inte klara av att se min älskade stor-kusin peta i maten, som annars när jag bjuder på filé eller något annat som inte kan innehålla senor, men hon hittar alltid något som ser konstigt ut och måste dissekeras, en irritation jag känner att jag inte skulle klara idag, så det blev barnmat - tacos!


"Se upp för dårarna" blev filmvalet denna kväll. För oss med SFI-mammor var det ganska roligt... En mysig film!


Tyvärr blev dom utslängda alldeles för tidigt enligt dom själva. Nejka hade nog gärna kunnat bo här och titta på extra scener i all oändlighet, men nu blev det inte så, för här skulle det badas som alltid på söndagar! Ett riktigt skönt bubbelbad med ett glas champagne och chokladpraliner!


Söndagsbad ja - det påminner mig om att det är måndag imorgon, en arbetsvecka som ser väldigt tung ut, och det knyter sig i magen när jag ser den och väger den mot min kapacitet... ajaj!



 
 
Ingen bild

Figgelito

26 augusti 2007 22:42

HAR DU BOTT PÅ GYMMET I SOMMAR? DINA AXLAR OCH NACKE... SYNS VÄLDIGT VÄL I DEN TRÖJAN!

 
Ingen bild

Miniu svarar

26 augusti 2007 22:47

Figge; brukar inte ha den tröjan på mig i vanliga fall sedan några veckor tillbaka, av just den anledningen, men det var slapparsöndag idag. Och ja, det har kanske blivit lite mycket på överkroppen de sista veckorna. En väldigt ytlig kommentar by the way... men du är ju -08!

 
anneli

anneli

26 augusti 2007 23:39

figgo glömde nog caps tror jag! men det var härligt o se dig igen marre, var alldeles för länge sedan! nu kör vi igång med kusse-träningen :D

http://abrutus.blogg.se

 
Ingen bild

Stina

27 augusti 2007 08:48

Hääääääärlig söndag hurru!:0)
Å´du Marre, jag gillar oxå tacos-så de´så!;0)...trots mina snart 40 år på jorden, men det är väl barnet i mig då kan tänkas!? (samma barnasinne märks när jag badar...) Kan ju avslöja att det inte är någon "Gul änka" som bubblar i mitt kar heller, möjligtvis någon badbomb eller en gul ANKA!;0)
Ha en finfin måndag trots regn och jobb!
Kramen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards