Direktlänk till inlägg 28 augusti 2007

Tisdagens helgdrömmar...

Av miniu - 28 augusti 2007 20:44

Så var då vardagen i gång med buller och bång. En vardag som för min del innebär att få ihop kombinationen jobb och liv, ett liv som består av vardagens måsten och förpliktelser men också återhämtning, en inte alltför lätt uppgift.

Efter två heldagar i klass måste jag erkänna att jag mentalt slut. Att stå i klass är ett av de roligaste moment jag vet, det triggar så mycket, ger så mycket - men suger vansinnigt med energi. Världens bästa högra hand slocknade direkt efter jobbet idag och lät helt slut när vi talades vid nu ikväll, och jag måste erkänna att tanken på att inta sidoläge var lockande ikväll - men jag höll emot. Hemma strax efter 19, en snabb sallad och på med träningskläderna och UUUUUT!

Nu är man hemkommen efter en riktigt skön kvällspromenad i skymningen.

Rensade lite tankar, sorterade lite tankar och utvecklade lite tankar...


Imorgon är det hårt arbete igen, då är det möten från morgon till kväll och därefter ska jag gå ut och dricka lite vin och äta lite gott med tjejerna.

Torsdagen bjuder också på ett späckat schema och en utgång därefter...


Helgen däremot den ser jag framemot, för den ska bli MIN!

Anneli har ju svallrat om att det ska bli apkallt, så då tänker jag ställa in mig på en skogsdag, en god middag, ett fylligt shirazvin, en brasa och en filt... Känns som min nivå på en kravlös helg!

Nu börjar nedräkningen...


 
 
Ingen bild

Sten

28 augusti 2007 22:22

"Riktigt skön kvällspromenad i skymningen"... hmm... är det inte väldigt kallt hos dig på kvällarna?? Här har vi ganska kyligt redan _tidigt_ på kvällarna... det känns som att hösten redan har kommit hit till södra Dalarna... hmm nu är det bara åtta grader varmt ute *brrrrr*

 
Ingen bild

Stina

29 augusti 2007 08:15

Låter trots allt som om du har koll på läget och livet gumsan!...och riktigt trevligt emellanåt;0) Och att ha en mysig resa till värmen att se fram emot nu i höst kan ju inte vara fel. Uuuuuuuuuuunderbart, om du frågar mig. Jag har massor av smarriga pocket om du vill ha med dig några på stranden...

Kramen...

 
Ingen bild

Figgelito

29 augusti 2007 22:47

Tjejen jag förstår att det är tärande med klass, men som du säger; du är en fena på att hålla klass och ge av hela dig.
Ni kör väl bara denna vecka eller hur?!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards