Direktlänk till inlägg 30 augusti 2007

Dagen efter, blandat med Dagens I-landsproblem

Av miniu - 30 augusti 2007 09:32

Så var det då dagen efter gårdagens vin... som alltid, och alltid lika orättvist så mår jag liiiite räv idag. TREO och ögondroppar blir mina bästa vänner idag.


Hade bestämt mig för att ha kostym på mig på jobbet idag. Glad och seg hoppade jag in i duschen när väckarklockan gjort sitt arbete, och hela den proceduren...

Allt gick som planerat, trots lite extra concealer under ögonen än vanligt. In i klädkammaren och på med kostymen... och... hm... hmm igen... det såg allt annat än bra ut och det var bara till att tänka om.

Finns två alternativ för att kavajen ska kunna sitta bra någongång... Dra fram 25 000:- och sätta in 125 mg silikon på sidorna, eller någon tusenlapp och massor av brösttejp på Sköna Under.

Under tiden jag funderar så fick kostymen ligga kvar i garderoben och vänta på sitt öde.

Finns ju ytterligare ett alternativ, ett mellanläge - att köpa en ny svart kostym på Tiger...

Det var dagens I-landsproblem det...


Och för intresseklubben kan jag nu notera att jag hittat den perfekta byxan, en svart som dessutom sitter åt perfekt över stjärt och lår samtidigt som den har bootcut men inte är extremt vid ner över vaderna.

Små krav fröken har...


Det blev en prommis till jobbet idag. Seal fick göra mig sällskap i iPoden, och jag klarade av 3 telefonmöten på trippen ner till stan i ett soligt men höstlikt väder.

Zappade mellan iPoden och handsfreen - riktigt effektivt.


Nu är min TREO drink färdigblandad och lagrad, så ska den drickas upp innan det är dags för fakturering, attestering och lite annat plock som står på agendan idag.


Tack för alla mail, alla telefonsamtal och allt som ni vänner gör för att visa er omtanke...

Jag kommer igen!

 
 
Ingen bild

Ingrid

30 augusti 2007 09:51

Låter som synnerligen delikata problem, det ska bli intressant att få höra hur du löser detta, en god sak i alla fall är att du hittade din byxa, undrar var.
Usch, Treodrink låter inte gott, inget jag skulle ge mig på.
Kramis

 
Ingen bild

Figgelito

30 augusti 2007 10:15

Rackarns vilken morgon fröken har. Tror nog ändå att du reder ut situationen utan kostym och brösttejp har du själv sagt att du aldrig mer tänker använda så ett alternativ mindre.

 
Ingen bild

Miniu svarar

30 augusti 2007 10:23

Ingrid - byxan hittades här på Vision af Sundsvall. Och hur jag löser problemet med kostymen får vi se... känns inte prio ett just nu. Överlever nog utan kostym ett tag, eller inte?!
Treodrinken börjar få effekt just nu, tack o lov!

Figge - Har jag sagt det? Brösttejp är perfekt för A eller B-kupor, men även C-kupor går att maskera riktigt hårt om man tar i. Klurar vidare...

 
Ingen bild

Stina

30 augusti 2007 14:03

För att åtminstone lösa ett av I-landsproblemen i tidigare blogg, så finns "dina" stövlar på Marinas...tro´t eller ej!!! Ett par italienska, höga, svarta skinnstövlar i ridstövelsmodell...men med läckra spännen på. Såg ingen prisuppgift (jag var för kort för att se på skylten som stod på den hööööööööga hyllan...hm!) Lite extra vidd i stövelskaftet utlovades dock...DET nådde jag upp för å´kunna läsa iallafall;0) Väl värda en tripp till Skönsberg var de helt klart!

Lycka till med allt och se nu till att gå ut i den höga lite kyliga luften, ta ett djupt andetag och gör något som du mår bra av....resten löser sig ska du se!

Kramen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miniu - 4 februari 2008 21:27

Åkte hem till mamma ikväll, behövde henne. Håkan hade köpt blommor, aldrig har väl en bukett med blandade tulpaner varit vackrare än nu. Huvudvärken kom som ett brev på posten, vilket kanske inte är så konsigt om man knappt ätit något.   Känner mig ö...

Av miniu - 4 februari 2008 17:10

Jag har blivit skrämd till tystnad, tror bara det att den som skräms glömt bort vilken person som finns bakom fasaden. Mig skrämmer man inte till tystnad och definitivt inte nu. Varken då, nu eller i framtiden... that´s it!   Dags att lägga ett kapit...

Av miniu - 1 februari 2008 18:03

Ni som inte vill läsa gnäll, kan vända här... Äntligen fredag, som jag längtat. Från det att jag satte foten på jobbet i måndags har jag haft nedräkning till helgen på ett sätt jag aldrig någonsin känt förrut...*ogillar känslan skarpt*   Två övertids...

Av miniu - 30 januari 2008 22:50

Det står en tvättmaskin där nere... längtar efter den. Det står en torktumlare där nere... längtar efter den. Det står en dammsugare där nere... längtar efter den. Det finns dammtrasor i lådan... längtar efter dom. Det finns allrengöring under diskbä...

Av miniu - 30 januari 2008 14:52

Idag är det en sån här dag man inte skulle ha gått upp... allt bara jävlas! ALLT!...

Ovido - Quiz & Flashcards