Alla inlägg under augusti 2007

Av miniu - 17 augusti 2007 13:06

1. Vad tänkte du när du såg dig själv i spegeln första gången i morse?

Att jag borde använda glasögonen ofta, för dom är ganska snygga!
2. Hur mycket kontanter har du på dig?

64 hela kronor

3. Vilket ord rimmar på "test"?

Mest

4. Favoritplanet?

Jorden.

5. Vem ligger fyra på missade samtal-listan på din mobil?

Mamma

6. Vilken är din favoritringsignal på din mobil?

Ljudlös

7. Vad har du på dig på överkroppen just nu?

Bh och en rosa piké

8. Sätter du etiketter på dig själv?

Que?

9. Vad är det för märke på skorna du har på dig?

Clarks

10. Ett ljust eller mörkt rum?

Ljust.

11. Vad gjorde du vid midnatt?

Typ hade trevligt

12. Vad står det i ditt senast mottagna SMS?

"God natt och tack för att du finns"

13. Var ligger ditt närmaste Seven Eleven?

Inte bortskämda med sådant här i Norrland ju!

14. Vilket uttryck använder du mest?

"Take Care" - beror väl på att jag är inne i en sådan fas just nu med lugn och ro. Fråga mig igen om någon vecka, då har jag glömt att det finns en omgivning!

15. Till vem sa du "jag älskar dig" senast?

Klurigt, men jag tror faktiskt att det var Anneli eller mamma

16. Vilken pälsbeklädda sak rörde du senast?

Måste ha varit Ludde

17. Hur många olika sorters droger har du nyttjat de senaste tre dagarna?

Kaffe, TREO och alkohol...*skämmes på mig*

18. Hur många rullar film ligger och väntar på att bli framkallade?

Ingen
19. Vilken ålder har varit bäst hittills?

Trivs ganska bra med åldern just nu

20. Din värsta fiende?

Pass

21. Vad har du för skrivbordsbild på datorn just nu?

En fot från Mexico

22. Vad var det senaste du sa till någon?

Okej, vi ses imorgon - pussie! ... till mamma när vi gick från lunchen

23. En miljon dollar eller förmågan att flyga?

Pengarna.

24. Gillar du någon särskild lite extra mycket just nu?

Japp

25. Senaste låten du lyssnade på?
Blackheart med Eva Dahlgren

Av miniu - 16 augusti 2007 15:32

Ikväll är det Rhapsody in Rock och det är fixat VIP-biljetter med middag och vickning. Efterfesten på Primero får jag nog skippa...

Så nu sitter man här nybadad och klar. Det blev ett skönt bubbelbad efter byxjakten, som tyvärr slutade dåligt. Hittade inga byxor. Bara REA i butikerna, och det lilla höstmode som kommit in hade massa strass och jävulskap - ingenting för mig...

... MEN... det blev en skjorta (nejnej, har ju iiiiinga skjortor alls hemma) och en jeanskjol, klockformad, jättefin faktiskt. Ni läste rätt - fröken ska ha kjol på sig och så fort solen lyser nästa vecka så åker den på.

Jag kan tänka mig minerna på kontoret när jag dyker upp i kjol, något de skådar max 1 ggr per år. Måste invänta till mitt jättelika blåmärke försvinner på vaden, ser ut som om jag blivit biten av en mänsklig varelse på vaden...

 Men med ett par vita sneakers och en fin piké så kanske även denna kjol kan bli fin.


Bäst att återgå till valet av kläder idag, plattången (tack för tipset om hur jag ska bära mig åt Helene, men det lär ju ta ett tag med mina tjocka hårstrån som är något fler till antalet) och lite annat jox som hör till...


Av miniu - 16 augusti 2007 10:17

Idag ska det ske - innan lön, barnbidrag, pension och allt annat, så ska jag ge mig ut på jakt efter ett par väldressade byxor.


Kraven är (som vanligt) inte låga:

* svarta eller kritstecksrandiga, kan tänka mig ett par mörkt gråa också

* sitta åt över lår men lite vidare över vaderna för att matcha lite stövlar i höst, utan att vara bootcut

* inga detaljer, dom ordnar jag på annat vis, så strass, mönster eller annat trams göre sig icke besvär - klassiskt och stilrent!


Varför finns det ingen som säljer Marc´o Polo i denna stad, har inte bokat in någon Stockholmstur heller. Då hade saken varit överstökad på en halvtimme. Nu är det ju inte så att jag ogillar shopping, men just byxor hade jag velat få klart lite snabbt.


... och om jag nu inte hittar några byxor som faller mig i smaken, så är det inte hela världen, det finns några hyllmeter väldressade byxor här hemma!


Så... önska mig lycka till nu då!





Av miniu - 15 augusti 2007 21:51

På vägen hem idag efter en trevlig dag och kväll, slog det mig vikten av att stanna upp i tillvaron och försöka vara i nuet.

Förra sommaren fick jag verkligen lära mig det grundligt och jag minns att jag höll i hela hösten, sedan försvann det med allt annat - i all stress och i vardagen.


Vid gårdagens träning pratade vi också om det, att andas och att syresätta musklerna för att uppnå bättre resultat.

Och idag har jag tänkt på det ganska mycket, att vi lever på ytan - i allafall känner jag så vissa stunder. Med det menar jag inte att man är ytlig på något vis, men man stannar aldrig upp...


Min omgivning har nog märkt att det har hänt saker med mig på kort tid, jag har börjat se saker och ting i min omgivning, konkreta saker. Jag har framförallt börjat se fåglar, blommor, kottar, bär, barr, stenar - jag har helt enkelt börjat se naturen runt i kring mig, den natur som förrut bara fanns. Nu kan jag nog säga att jag lever med den... och en extra förkärlek till alla små fåglar som kan få mig att stanna upp 4 minuter av min lunch - mitt på torget för att bara titta!


Det är en nystart för många i och med att semestern är slut, och jag vet att många av mina bloggläsare lever som jag förrut gjorde, med en ständig stress och press för att bara rusa vidare till nästa.

Jag fick många praktiska tips för att lära mig att stanna upp i tillvaron, saker som bara tar ett par minuter i anspråk av vardagen, men som ger så mycket mer av livet.


Ett av mina djupaste inlägg på länge, bara för att bevisa att det finns lite djup i mig också - om ni nu hade tvekat på det någongång!


Ikväll är det jag som återupptar en stund med mig själv, mina tankar och bara mig själv!

Av miniu - 15 augusti 2007 14:12

Idag tog jag och bjöd in min personal på en lunch - helt off record så att säga. Det serverades en italiensk lantlig kycklingsallad med parmesan och krutonger och en basilika-aioli till. Vi åt vitlöksbaguetter till... och drack INTE vin, Ramlösa eller Pepsi fick det bli!

Lite orolig var jag eftersom min bästa högra hand Helene inte är så jätteförtjust i grönsaker, men nu har hon fått sommarens och höstens dos av sallad! Hon åt till och med parmesanen!


Tack tjejer för en härlig stund, massa skratt, getingar, sol och vind!

Jag är övertygad om att vi får en riktigt rolig höst tillsammans - för det blir väl inte annat än man gör det till!

Av miniu - 14 augusti 2007 22:25

Haha, jag har verkligen gjort allt för att inte somna idag, trots att jag är trött som en gris!

Var i väg och tränade för att bli fysiskt trött och jag tog i som bara den, och slet naturligtvis av ett muskelfäste deltoideus som går upp i trapetzius, och hell va ont det gör.


Men... det var ju någon som lovade lite magiska krafter i natt...en hand som tydligen skulle göra så det onda försvann! Keep working!

Av miniu - 14 augusti 2007 20:32

"Hej Miniku,
Jag har inte hört något från dig i dag. Hoppas att du har sovit bra. Jag somnade efter 12 men vid 1 på natten hördes Luddes hovar så jag blev vaken en tid.
Miniku,
Vem är detta Figgelito? Det finns några knäppa på webben som heter så, en som mailar i någon knarksajt och en med tungrock och lite svarta inslag med knivar och sånt, så så klart blev mor oroligt när du lämnar ut dig så på bloggen med namn och sånt. Jag överdriver säkert men.... Du vet att mammor överdriver jämnt.
Puss
Mor"


Nå Figgelito ska vi ta och avslöja dig?

*asgarv*

Av miniu - 14 augusti 2007 18:04

Stina, din kommentar fick mig att börja gråta här...

Det finns dagar det känns så här, och jag har en av dom nu, PMS-time kanske? *söker förklaring*


Jag har ju det roligaste jobbet man kan ha just nu, trivs jättebra med själva uppgifterna, lagom kittlande och utmanande.

Men... om jag nu ska söka mig efter annat så börjar det fullständigt att gå runt i skallen på mig.

Arbetet ska innehålla en stor portion ledarskap, jag trivs där.

En stor portion själständighet och eget ansvar.

Innehålla lite ekonomi, så jag inte glömmer bort ekonomen i mig... nog ingen fara med mammas starka gener!


Men... jag kan inte komma ifrån det - jag går igång på marknadsföring ( ja, kunde Ernst gå igång på stenar igår så kan jag gå igång på marknadsföring idag - så de så!)

Min tid på Berghs School of Communication var verkligen någonting väldigt speciellt och ibland (läs nu) kan jag tycka att det är synd att jag inte jobbar inom området...


Nu finns det säkert många av er som säger:

"Flicka lilla, du hinner - du är inte gammal" SANT

"Du ska vara glad, du har ett bra jobb" FALSKT - jag har bara ett liv, och med detta jobb kommer det inte gå särskilt mycket längre till...


Nä, nu är det träningstime...

Tack för ordet!

Ovido - Quiz & Flashcards